HEMMA

Publicerad 2012-12-20 18:00:00 i Min fantastiska fritid, Mullsjö,

Nu är jag hemma. Nu har jag flyttat ifrån mitt lilla internatrum.

Den 22 augusti flyttade jag in och exakt 17 veckor senare flyttade jag därifrån. När min mamma skulle åka sa hon: Tänk inte vad skolan ska göra för dig, utan vad du ska göra för skolan.

Efter incidenten med den runkande killen utanför dörren, gick jag efter lite tjat till en lärare på skolan och berättade om händelsen. I vårt trapphus finns en altandörr som inte går att stänga, så den skulle fixas på en gång. När jag efter skolan kommer in i trapphuset är altandörren fixad. Den går inte ens att öppna längre. En vaktmästare frågar om min blippbricka funkar eftersom de har bestämt sig för att ta bort portkoden i huset… Jag blir lite snopen, ångrar mig lite för mina grannars skull men tänker sedan att det kanske var lika bra. På kvällen skulle jag kila iväg till en annan trappuppgång och hänga lite. Och vad händer när jag trycker portkoden? Ingenting.

Detta är vad jag gjort för Mullsjö Folkhögskola. Jag har tagit bort alla portkoder på internatarnas uppgångar.  

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-12-21 18:34:43

Här kommer den! Kommentaren! Den lyder: Haha :) Kram!

Svar: Åååh! Vilken ära att få en kommentar från dig Erika! Kramar
Karolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela