Halsfluss!

Publicerad 2013-05-19 11:37:07 i Min fantastiska fritid,

Ursäkta bloggtorkan. Jag hade det obeskrivligt skönt i dalarna och gjorde inget annat äta, sova och spela sällskapsspel! Därefter kände jag mig utvilad och redo! I en dag.

Jag och min hals är inte så bra vänner för tillfället. Sedan i måndags har jag känt mig lite hängig, stannat hemma från jobbet och försökt prioritera kvällsaktiviteter. Det gick bra ända tills jag på torsdagen vaknade och inte kunde svälja.

Välkommen kära halsfluss, välkommen. Ett tag var jag livrädd för att det skulle vara en halsböld igen och jag kände verkligen inte för att återuppleva det i mitt liv, så jag bestämde mig helt enkelt för att klara mig utan den bölden.

När jag är sjuk vill jag, som de flesta andra, bara bli frisk igen. Så jag blir glad över alla små antivirussaker jag kommer över. Som att tvätta händerna regelbundet, spotta ut all saliv (särskilt när jag hostar), dricka så mycket vatten jag kan, kissa... Nu har jag dessutom läst att varma drycker löser upp bakteriehögarna (de vita fläckarna man får på halsmandlarna) så jag klunkar te och går emellanåt till toaletten och försöker peta bort dem med tops. Bra eller dåligt? Ingen aning.

Igår kväll spenderade jag kvällen framför esc med mamma och det slutade med att vi kollade resultaten på akuten. Nu är jag alltså inlagd och inväntar att något ska hända. Puss å kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela