Zanzibar

Publicerad 2013-03-13 12:15:43 i Afrika,

Zanzibar

De två första dagarna gick ut på sol och bad! Det resulterade i sönderbränd rygg och tomatliknande lår.

Dag tre startade vi med färskpressad passionsfruktsjuice och glass. Sen besökte vi det omtalade prison island. Väldigt överskattat turistställe, men det var fint! Tog en tur till stone town med marknad och besök på ett ställe där det förvarade slavar. Hemskt att se. Trånga hålor där de fick ligga (typ en meter till taket) i två veckor. Överlevde dem, var de dugliga slavar. Sedan åkte vi på kryddtur och såg alla kryddor som odlades och lärde mig att kanel är bark!




Dag fyra. Snorkling! Trodde vi skulle dö på vägen ut, för det regnade och blåste och vi var drygt trettio pers inknökade på den lilla båten. Men som ni förstår så överlevde vi. Det va så coolt att snorkla. Såg typ alla fiskar från hitta nemo.

Dag fem. Sol och bad och kliva på en växt i havet som körde upp runt femtio taggar under min fot. Restrerande dag låg jag i en solstol medan några afrikaner smetade papaya och sa hakuna matata. Hela hotellet verkar veta vem jag är och vad som hänt.


Någon dag fick jag myggbett på ögonlocket oxå.


Nu är vi på väg till Dar es Salaam och the swedish Mia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela