Hipp hipp hurra!

Publicerad 2013-01-16 13:15:53 i Min fantastiska fritid,

På min egen födelsedag!
 
Igår satt vi, de tre generationerna, och jämförde våra ben. Vi konstaterade att det blir mer hår för varje generation. Mormor fick sitt tredje barn (mamma) när hon var 27. Mamma fick sitt andra barn (mig) när hon var 27. Om jag ska fortsätta följa möstret ska jag alltså få mitt första barn när jag är 27.  Mellan mormor och morfar var det 10 år. Mellan mamma och pappa var det 12 år. Vilket betyder att det är helt okej om jag hittar någon som är 14 år äldre.
 
Till denna stora dag tog jag ledigt från jobbet och önskade mig inget mindre än att få sova hur länge jag ville! Eftersom de alltså inte fick väcka mig på morgonen kom mamma och mormor in strax över 12 i natt med varm oboy med grädde i, lite choklad och en present.

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-01-16 15:25:04

Nu ska vi krångla till det. Det var bara 8 år mellan mormor och morfar vilket i förlängningen ger dig rätt till att skaffa en karl som bara är 11 år yngre än mig, och 23 år yngre än din pappa. 23 + 11 är 34, alltså bara 2 år ifrån hur många år som han har rätt att vara men å andra sidan var det 34 du först trodde att han fick fylla, så vi krånglar väl inte till det mer än så då. Grattis igen till dina 20!!!

Svar: Ja, det var verkligen att krångla till det. Jag kanske kan få välja nån som är mellan 34 och 37? Tackar!
Karolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela