Söka jobb

Publicerad 2013-04-25 19:02:48 i Min fantastiska fritid,

Hörrni. Det med att söka jobb. Det är en så onödig grej. Att klicka sig igenom alla annonser på arbetsförmedlingen och jobbsafari. Hur ofta får man de jobben man söker om man varken har erfarenhet eller utbildning? Jag spenaderade mina första fem dagar i Sverige med att skicka in till alla möjliga olika jobb, tills det slog mig att det är mycket lättare att kontakta människor man känner. 
 
Så jag ringde. Jag fick en "intervju". På en onsdag fick jag ett sommarjobb som startar 17 juni, men jag behöver ju pengar innan det... Så jag ringde en annan och VIPS! Under en enda dag lyckades jag skaffa mig lite olika jobb från 6 maj - 11 aug genom att bara ringa lite samtal till människor jag känner. Så himla smidigt! Jag ska nog aldrig söka jobb igen. 
 
 
Så glad blev jag. 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-05-19 20:14:38

Bra där! Gäller bara att göra de!

Svar: Ja, man drar så gärna ut på det!
Karolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela