UPPLEVELSE – Sjukhuset

Publicerad 2012-11-30 18:00:00 i Min fantastiska fritid, Mullsjö,

Mina damer och herrar. Bland det första jag gjorde när jag kom till Mullsjö Folkhögskola i slutet på augusti var att bli sjuk. I fyra dagar plågades jag. Hade ont i halsen, svullen på ena sidan, kunde knappast svälja eller prata. Vårdcentralen tyckte jag skulle vänta tills jag inte kunde svälja alls eller var svullen på båda sidorna. Jag trotsade alla och åkte in till vårdcentralen i Jönköping som genast skickade mig vidare till akuten, som fastställde att det var en halsböld och sa åt mig att stanna över natten.

En kvart efter att jag kommit in på mitt rum kom en sköterska in och skulle hälsa från mamma som redan ringt och kollat allt. Jag hade inte ätit på tre dagar, men var tvungen att fasta om det skulle behövas en operation. Men lite dropp, smärtstillande och sex nålstick senare sov jag tre timmar i sträck (vilket var ovanligt i dessa dagar).

Ingen operation behövdes, men en natt till var nödvändigt. Mamma hade hunnit ringa några fler gånger, min mobil hade dött och jag låg i samma fräscha kläder som jag åkte dit i. Sen åkte jag hem med några askar penicillin.

[

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela