INTRODUKTION - Min bostad

Publicerad 2012-11-26 18:00:00 i Min fantastiska fritid,

Mullsjö. Ett litet ställe i Jönköpings län, fast i Västergötland. Här finns en godisfabrik som mest liknar en godisaffär, ett väldigt litet centrum och några affärer. Man bestämde sig för att bygga det lilla Mullsjö runt en sjö, som logiskt nog heter Mullsjön. Detta resulterade i att folkhögskolan jag går på ligger på ena sidan medan affären och tågstationen ligger på andra.

På min kära folkhögskola, som jag faktiskt tycker om väldigt mycket, läser jag mycket bibel. Vi lär oss om NT, om GT, om breven, om uppenbarelseboken, om Jesaja och alla andra saker som finns i bibeln. Men vi lär oss dessutom om saker som inte står i bibeln men som kristna förväntas kunna ändå. T.ex. treenigheten, varför ondska finns och varför Jesus egentligen dog. Och så diskuterar vi självklart om homosexuella, krig, abort, internet, sex, dödshjälp… 

Och förövrigt har jag lärt mig att sticka, fota och prata lite ryska. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela