UPPLEVELSE – Utbytesstudenten

Publicerad 2012-12-09 18:00:00 i Min fantastiska fritid, Mullsjö,

En mycket trevlig utbytesstudent bodde mitt emot mig i två veckor. När jag öppnade min dörr, öppnade han oftast sin några sekunder efter. Jag lärde mig om Palestina, om hans familj och om konst. Han sa en dag att han ville måla en tavla till mig och dagen därpå sa han att den var klar. När han var mindre brukade han titta ut över Jerusalems nattljus och beundras av alla fina färger, eftersom de själva inte hade någon el. Väldigt smickrad tog jag emot en abstrakt målning av Jerusalems nattljus.

 

Nu kanske ni tycker att det låter som en romantisk historia, men jag såg det bara som en ypperlig chans att få en kompis i Palestina som jag kunde åka och hälsa på! Detta förstördes dock när han en kväll flög över mig och började hångla. Jag smet och gömde mig för honom i två dagar, tills han skulle åka hem. Då letade han upp mig, frågade om han fick ta ett kort och så åkte han. 

End of story. 

 

Kommentarer

Postat av: Uttern

Publicerad 2012-12-18 12:09:30

hahahahahaha

Svar: Skratta du bara!
Karolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela