Julen

Publicerad 2012-12-29 17:08:00 i Min fantastiska fritid,

En liten snabb rapport om julen. Den har varit supermysig och väldigt lyckad. Fick bl.a. en jordglob, ett stort tyg med världskartan, friendsboxen och lite pengar. En traditionell julafton börjar med en julfrukost med allt vad det innebär. Sen går vi till kyrkan och träffar trevliga människor, för att därefter gå hem och göra i ordning julbordet. Vi äter julbordet och sen spelar vi något spel eller så, fram till Kalle Anka. Sen gör man lite vad man vill tills vi äter tomtegröt och sedan börjar the big paketöppning. När den är över är det återigen dags att gå till kyrkan. 
 

Enligt traditionen sätter Andreas upp fågeln i granen. 
Och så lyckades vi klämma in ett skype-möte med min bror Johan och Victoria (som fortfarande är i USA) på natten. 
 
Påjuldagen for vi iväg till min syster. Lite mer julmat, paketer och leka med Tuva! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karolina

I början av 2013 spenderade jag 3 månader i ett fantastiskt land, vid namn Tanzania. Om du missade den delen är du nu tillbaka till en alldeles vanlig blogg bland miljoner andra som bloggar om samma sak som alla andra. Nämligen ingenting intressant för omvärlden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela